טיפול בהורות והדרכת הורים

טיפול פסיכולוגי זה מוכוון סביב חווית ההורות. הוא מתמקד בהורים ובתפיסה שלהם את עצמם, ואת האופן בו הם מגדלים ומחנכים את ילדיהם.

הטיפול בהורות מבוסס על הגישה הפסיכו דינאמית, תוך השמת דגש והתמקדות בתהליכים הרגשיים בהם אדם או זוג אנשים עוברים כאשר הם הופכים להורים.

תהליך הכניסה והמעבר להורות מפגישים כמעט כל הורה עם לבטים, תחושות בלבול, חששות, חרדות ורגשות מורכבים.

מניסיוני הטיפולי והמקצועי, אני מאמינה שהורות מושפעת בראש ובראשונה מהמקום בו אנו ההורים, גדלנו וספגנו אל תוכנו חינוך ותכנים רגשיים, חווייתיים, תרבותיים וחשיבתיים במהלך ילדותנו ושנות התבגרותנו. מטרת ה’טיפול בהורות’ (אמא, אבא, כל אחד לחוד או שניהם ביחד), הינה עיסוק בחוויות, רגשות, אתגרים, רצונות, קשיים ותפיסות שמזמנת ההורות. הטיפול מאפשר מקום לשינוי והתפתחות הזהות ההורית. הטיפול בהורות מאפשר גם פתיחת מקום או מרחב שיהיה שמור אך ורק עבור ההורה, ואליו יוכל להביא את עולמו הרגשי, על כל מטעניו ולבטיו, והמפגש שלו עם עצמו הן כאדם והן בתפקיד הורי.

מהלך הטיפול בהורות

הטיפול בהורות כולל ליווי רגשי של ההורה על בסיס שבועי. בטיפול ההורה משתף את המטפלת בתכנים, רגשות או מחשבות שהוא בוחר להביא. נקודת ההתייחסות אל ההורה במהלך הטיפול, הינה מעמדה התופסת אותו כאדם עצמאי ובוגר, בעל כוחות, יכולות ומשאבים רגשיים, החווה כמו רובנו, התמודדויות יומיומיות (קריירה, פרנסה, זוגיות, ניהול בית וכדומה) לצד העיסוק שלו בגידול ובחינוך ילדיו.

יחד עם ההורה אני בודקת, מתייחסת רגשית, משקפת, מלווה, תומכת והולך לצדו של ההורה. בכך אני מאמינה, ההורה מקבל מענה רגשי וחיזוק לצרכיו האישיים כאדם וכהורה. מענה זה מסייע להורה להתמודד עם קשייו היומיומיים שלו ושל ילדיו.

ייעוץ והדרכת הורים במקרים או במצבים בהם אני מזהה כי בנוסף לטיפול, קיים צורך בהכוונה מפורטת, אני מבצעת הדרכה להורים.

הייעוץ וההדרכה עוסקים בדרך כלל בבעיות וקשיים ממוקדים. כגון: בעיות הסתגלות, קשיים רגשיים, בעיות התנהגות, בעיות מוגדרות (הרטבה, פוביות, חרדות, גמגום וכד') או בסוגיות הקשורות להתמודדות עם אירועים חיצוניים כגון: טראומה, פיטורין, אימוץ ילדים ועוד.

בדרך כלל יעוץ ממוקד ותחום בזמן